måndag 15 februari 2010

Sammandrag av dagens lopp

"Tok gjorde som tok sa".
Det är klart att jag visste att det vankades skidåkning i kväll. Sändningen hördes dämpat från det andra rummet. Jag uppfattade några sporadiska skidtermer, som till exempel skating, går ut som, favoritdistans och form. Jag kunde visst avvakta en stund till.....
Jag fokuserade helt och fullt på....något annat. Jag skulle ju det! Koppla bort OS, när som helst, oavsett gren. Kalla-guldchans-som klistrad-drama-extas! Koppla bort....
Därför konstaterar jag glatt och förvånat i slutet på herrarnas lopp att vi nyss vunnit guld. Det var väl för lämpligt att jag fick höra det då, när det precis barkade åt skogen för herrarna.
Det var, trots problem med barkningen ute i skogen, ett spännande lopp. Det var helt enkelt frågan om resan skulle gå ända in till mål för Hellner, eller om han skulle lägga sig och dö. Vilken kämpe!
Vet inte riktigt vad man skall säga om Olsson. Kämpe?...säkert. Han försökte nog rätt hårt han med och var kanske lika tagen som den andre. Det kan inte vara lätt att se banan när det svartnar för ögonen. Även han hittade ju hem till slut, och det var huvudsaken, med tanke på stafettlag, familj och liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar