torsdag 4 februari 2010

Men så skimrande var väl aldrig havet?

Några solistlåtar ramlade i min väg. Det finns mycket bra musik, men det är problem med en del textrader. Jag är så överdrivet kräsen! Nu skall det minsann väljas ut det bästa! Nu?
Det finns ju säkert en till, eller en till...hela tiden en annan låt...till. Och så tar det lite mer tid. Till. Och allt är inte tillåtet i det korsvirkeshuset, eller så sticker orden mej i mitt öra. Jag letar vidare med hopp, men utan Tro.
Jag är inte helt utlämnad i letandet, utan ser Ljuset. Jag har fler som letar, lyssnar, men som samtidigt spårar iväg på annat intressant under sökande. Så är vi väl alla, Som flyttfåglarna Blott en dag....så Smile bara!
En stund på jorden helt vilsna i Öppna landskap. Eller som på Fields of gold där jag går i skogar berg och dalar För kärlekens skull. Bara går och går, tills jag får Håll, mitt hjärta lilla.
Urspårade på internet. Sedan gnäller vi för att det inte är så lätt att hitta några bra låtar? Spåra in på låtarna nu, jag! Bums! Bäst att visa vem som bestämmer över jag. Kom igen, tiden går...snart Nocturne...
Tänk att få vakna....som en bro...på min arm...omkring tiggarn från....Koppången. Inte konstigt att jag är öm i armbågen, men Du är alltid en del utav mej. 21 stycken fick jag med, Hallelujah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar