måndag 15 februari 2010

Kontroll av styrleder

OS får inte ta över tillvaron, och kommer inte heller att göra det. Tillvaron består mestadels av andra saker...

Sporten med krumma klubbor, den fantastiskt snabba och härliga...ja, vissa dagar, men egentligen inte så ofta.
Eller behovet av egenutövad sport? Ja, lite utförsåkning vid lämpligt tillfälle som idag, men tyvärr väldigt lite ännu i år, av kända skäl.
Ungdomarna, familj och det vardagliga? Ja, det förstås, men där blir det ju några gluggar att fylla med annat.
Tråkiga frånfällen och jordfästningar? Det tar självklart mycket kraft från annat, och kräver rätt mycket fokus bitvis. Men...
Umgänge och kamratskap? Det kunde väl utvecklas och återtas mer i dessa tider med behov...
Halv och heltråkiga vardagar? Då kan OS göra en påstötning skulle jag tro. Riskdagar...
Nej, hör ni! Det här lät inget bra...jag är utmattad....efter en dag i skidbacken.....förvirrad....efter skidskyttet.....klegg i roten....efter för mycket paj och vaniljsås....stopp nu! ....En snabb kopp kaffe som timeout kan få det på rätt spår nu.....fan...listor skall vara bra listor, inte såhär!
Det blev en liten lista helt apropå....och det var inte så jag tänkte göra när ja fiffilurade på om OS höll på att smyga sej på mej väl mycket.
Jag skall nog bara hålla dessa spel lite kort och låtsas som att jag är blasé. Vid första bästa svenskgren med guldvittring så bryter jag och engagerar mej i helt andra saker? Det blir inte svårt. Det finns en hel drös med sändningar att strunta i, och samtidigt en drös med nya möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar