tisdag 2 februari 2010

Valår

Musik? Vilken musik blir det? Blir?...Det väljer väl vi! Några sånger i kyrkan, till pianokomp.
Men att först komma på? Fundera ut. Få ner antalet till några. Men det skall vara några stycken som gör en nöjd med valet. Det vill jag vara nöjd med då.
Det här med att välja går något lättare än att komma på en liten lista med råmaterial. Men det måste finnas alternativ som kan passa och verkligen kännas rätt. Det löser sej bara vi kommer till det stadiet. En mindre lista.
Ett bra balanserat program, som förra gången....nyss var det...gör skillnad. Det är ju inte en dryg timme som bara skall sittas av, och göra skit samma. Jag vill ju ha en fin underhållning och en bra stämning som lyfter över det till plussidan. Som mjukar upp kyrkluften och dyrkar upp eventuella rostiga lås i skröpliga deltagare. Det behövs hjälp när det gått i baklås, och man behöver komma ut ur sig själv. Fin och rätt musik är en fantastisk låsolja, nyckel och uppåttjack. Allt i ett.
Jag skall kanske starta en tävling? De som skickar in de bästa förslagen på begravningssånger....belönas med, ja vad skulle det vara?
Del två.
Fasen vad det var jolligt! Nu får jag utlysa en tävling om förslag på priser till första tävlingen! Och där ingår inga priser, för då tar det aldrig slut här. Snart är vi inne på knyppling, inte virkning...
Men allvarligt talat. Hjälp! Vad mycket musik det finns! Bra förslag på sånger, ovanliga eller vanliga, moderna eller klassiker mottages. Skall kunna passa en kvinnlig fyllig röst och flygelkomp. Alltså inga problems.
Men inget sliskigt, och inget uttjatat! Det har varit för mycket slisk genom åren. Fint, det är nåt annat än sliskigt. Och så tror jag att, gud inte behöver vara så påtagligt inblandad, om ni fattar vad jag menar, det går med vilken sorts musik som helst, nästan, bara man tycker att stämningen blir rätt, invändigt.
Till tävlingen! Då kan ni skicka......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar