onsdag 10 februari 2010

På fråga B...

Hur skall detta sluta? Eller egentligen, vad blir resultatet, och hur ser vägen ut?
Slutspel, finalspel, eller tvärstopp och halv/helfiasko? Styrka och toppform, eller söndring och förfall? Sevärt och trevligt, eller avslaget och tråkigt? Trötta och håglösa, eller pigga och nytra som illrar? Eget spel eller pådyvlat? Stabilt eller Hawaii? Frågor eller svar?
Pratar jag bandy nu? Jo det ser möjligen så ut vid en första anblick.... men jag börjar själv att bli osäker, och tvingas fundera på om det kanske gäller något annat.
Kanske det handlar om ungdomar i skolan? Eller om en förening ? Brotorget? Eller till och med om en kommun? Begravning? Bygglov på TV? Eller ett arbetslag? Rundpingis i ett garage? Familjen? Jag själv? Svenska OS-truppen? Melodifestivalen? Påskanglingen? Släktträffen? Ålandsresa? Stresshandla på ICA? ....eller på Coop om det passar bättre...
Ungefär samma sak som bandy alltså. Ovisst, in i det sista. Vem och vad avgör till det bästa...eller till det sämsta?
Eftersom bandy låg nära till hands konstaterar jag att det inte går att bena i det här något mer. När pipan ljuder, då först vet vi hur det blev.

Fasen, tänk att det var bandy ändå! Jag hade på känn att det var kvällens omgång som inspirerade, men det var osäkert ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar