torsdag 4 mars 2010

Ching på er

Host och hack. Snoret besvärar.
Men vad är väl en liten förkylning, mot en underbar bal på slottet? Inget alls egentligen. Jag har bara en liten snuva just nu, och tar in den under rubriken "omväxling". Jag jobbar på om dagarna, men under annat läte...
Somliga åker till Kina, men jag kan nöja mej med.....Alfta. Eller Sandviken. Och skulle även jag kunna få åka till Kina, inbjuden av någon, så vad skulle jag uppträda med? Nej, ungdomarna får representera Sverige själva. De gör nog den bästa pr som tänkas kan för kommun och land. Delegationer i olika tappningar inräknade.
Och om de beräknade 70 miljoner besökarna verkligen dyker upp där i Shanghai borde de bjudas något seriöst uppträdande som får dem att märka av Sverige och Bollnäs. Spelmanslaget är garanterat bättre på detta än uppspelta lokalpolitiker på resa. Folkmusik har nämligen den fördelen med sig att det går inte att luras. Det som hörs, det är det! Det som syns, det finns där.
Häftigt! Klart att det var så det skulle gå till. Sverige representeras på världsutställningen i Shanghai av Bollnäsbygdens Spelmanslag. Fanns det något alternativ, egentligen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar