lördag 20 mars 2010

Studerat trivselreglerna

Ingen plåttermos skall med in...och inte heller oöppnade flaskor. Och inte vapen, nej det får man inte ta in! Viktigt! Tur att de upplyste om det. Oj vad nära....
...men anfallsvapen då? Sådana kan man alltså inte kasta in hur som helst heller?
Mer regler: "Det är inte tillåtet att kasta föremål, om nu inte handlingen är befogad"?
Det skulle nog kunna gå att finna en anledning till att kasta något. Korvpapper borde vara giltigt? En blick på någon snygg medsupporter? Det är väl inte ens ett föremål, så det får man göra hur mycket som helst. Kasta in handukar? Det gör man bara inte! Inte den här säsongen.
Timo? Är det han de vill hindra? Han borde kunna motivera sitt kastande. "Jag tyckte att det vore befogat att kasta ut bollen, när det gått fyra sekunder", kan han säga med sin finska accent. Då tror jag de faller till föga.
Men jag tror att de har respekt för hans kastande, när man ser skrivningen. Själv skulle jag kunnat tänkt mej ett förtydligande av kastregeln, så att det inte blir så förvirrande. Finns det chans att Indien spelar bandy fortsättningsvis, så borde detta ses över.
Några kanske är så nervösa så de nästan kastar upp... -Men se till att det inte kommer upp några föremål bara! Vältuggat är bäst...

När vi ringde och beställde bord på chinarestaurangen, till före matchen, fanns det tamme tusan inte några regler.
-Nej inte beställa. Välkommen bara, säkert det finns plats! Oj, det är visst den finalbandydagen, men lugn.
Vi får väl kasta oss in så fort de öppnar klockan tolv. Kasta i mej maten, det vill jag däremot inte. Men ..lugn..

2 kommentarer:

  1. Den där kastregeln har jag också funderat över på mitt ställe. Märklig.

    SvaraRadera