onsdag 31 mars 2010

Lägg ägg själv!

I en stor papperskasse i skrubben förvaras familjens äggsamling. Det är bra att ha några sparade pappägg att lägga godiset i. Det blir lite mer legitimt att äta godis, när man har påskägg.
-Ojdå, ett påskägg! Vad trevligt...och så tar man en näve godis, oavsett om det är ungarnas ägg, eller att det blir så gott som tomt. Det är ju ett påskägg, med godis!
Jag äter nästan aldrig vanligt godis. Vanligtvis.
Ovanligtvis kan jag äta rejält med godis.
Om det är av rätt sort, och om det ligger i påskägg är det en skillnad. Kanske det är estetiskt? ....Eller så hittar jag bara på en anledning för att tillfredställa mitt dolda begär. Mitt undermedvetna sötsaksbegär, som inte står emot ett fett påskägg? .....

-OK! Jag köpte godis idag...Bara till mej själv, för de andra fick inget. Utom de två bitar som jag tappade på köksgolvet.....
Och det blir inget bra att äta chips ur påskägg tror jag, och popcorn, det blir omöjligt! Det är alldeles för skrymmande, även om ägg kan vara stora. Det fick bli sött idag, och jag skall spara allt. Minst till i morgon. Lovar.
Feta pappägg...... sådana kan man väl inte spara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar