tisdag 30 mars 2010

Skrottankar

Hej och hå. Det är inte klokt det här. Jag har använt min dyra fritid till studier! Minst trekvart av kvällen gick åt till obetalt arbete. Jävla knäppgök....

Jag spårar ur ibland, när det går upp ett liljeholmens. Jag kanske arbetar en kvart, till exempel med ett litet specialverktyg, som senast.
I röran i pannrummet, klickade det till, och ett litet snabbt tillverkat hjälpmedel fick slinka ner i byxfickan, för att nästa dag visa sig fungera. Och arbetsgivaren vet inte ens om att det sker!
Och gratis är det för den lunsen...det soppköket....tivolit?....Firman! Men något annat är inte att vänta. Jag skyller mej själv så länge, men kan känna mej nöjd med att ha klurat ut någon simpel pinal....men gratis.
Det blev i varje fall roligare att dra i grejorna som kärvade. Det gled liksom i med ett flin.
Jag kräver själv enbart några roliga stunder mellan varven, men betalning skulle dock kunna vara en grej att satsa på, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar