söndag 28 mars 2010

Tid kommer

Sommartimmen som jag har lånat ut, borde inte ha gjort mej trött redan ikväll, utan troligen tidigast i morgon. Men ur led är tiden...
Eftersom jag har min kroppsliga vinter/normaltid en timme framåt, så borde tröttheten komma en timme senare än vad sommartidklockan anger. Men den kom cirka två timmar tidigare än förväntat, och då blir jag fundersam på om jag fattat det hela fel. Ställde jag om mej själv, istället för klockan?
Om allting enligt Einstein är relativt, kanske det blev så? Klockan ställdes framåt i natt, och i förhållande till den ställdes jag i så fall bakåt en timme. Alltså två timmar åt fel håll på direkten. Där har vi det!....vad det nu var som hade vem...
Att förskjuta livet en timma kanske inte var något problem det här året. Och jag som oroade mej för att, under tidsbrist, låna ut den timmen över sommaren..... Men jag bävar inför att få den timmen tillbaka i höst. Kan det bli nåt bakslag som jag inte räknat med?
Det här med sommartid var ju busenkelt, och nu är jag piggare. Något mer som skall redas ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar