tisdag 16 mars 2010

Näsa för blå och orange

Vibbarna finns kvar. Hur skall det sluta?
Hur som helst, såklart!
Fasen vad gött! Jag är alldeles vinglig....och när jag varit ute på bron och skrikit lite efter slutsignalen, fick jag lust att skrika lite till inne i hallen. Jag fick en sådan fantastiskt intensiv kramp i vaden när jag tog av mej skorna, så jag trodde att jag skulle avlida av smärta. Jag hade gärna valt detta tillfälle om inget annat alternativ funnits....
Studenternas i helgen.....är det sant? Jag skall kolla i morgon om det stämmer. Hur effektiv blir man på arbetet i morgon och resten av veckan, på en skala....omätbart!
Och trevliga kommentarer från grannbyarna....jo, det lovar jag kommer, men kräver det inte! Vi skall vara storsinta och ödmjuka. Det kunde ju ha gått precis hur som helst.

Jag skall ta mej tusan fira med en lättöl till!
Sedan tror jag att jag går ut en gång till på bron och kollar om det hörs ett eko ännu. Det är en klar och fin kväll, och stjärnorna lyser starkt. Man andas.

3 kommentarer:

  1. Fira med en lättöl?? Jag får säga grattis, även om det tar emot. Att Bollnäs tog det här över fem matcher känns inte så överraskande, med tanke på hur matcherna har sett ut. Men att Bollnäs lyckades idag, med tanke på hur matchen såg ut, det är mer osannolikt. Tråkigt att det slutade som det gjorde, när Linus "Valpen" Pettersson skänkte bort en straff. Kändes som ett lite beige avslut på den här semifinalserien. Men det kanske inte du håller med om?

    SvaraRadera
  2. GRATTIS
    Glöm inte skicka tackkort till Linus Pettersson. ;-)

    SvaraRadera
  3. Jo, det var korkat att kasta klubban, men tackkortet får han inte. Straffen var väl där redan i momentet före, som det såg ut på min tv-repris, och det var bara att välja.
    Däremot har jag svårt att se annat än att deras straff var otroligt billig, men den tog ju Timo som tur var.
    Jo vi hade en hel del tur, eller så var de med dåliga avslutare? Samtidigt som det fanns några saftiga nästanlägen som sumpades av giffarna, ofta genom fel val tyckte jag.
    Millimetrar avgör...men sån är bandyn:)
    Jag skall jobba hårt i morrn, och skall väl inte börja ett normalt ölande ikväll....Tack!

    SvaraRadera