söndag 14 mars 2010

Snart är han störst, Tarzan

Storleken har betydelse! Då är det praktiskt att fyra i samma familj har nästan samma storlek på många persedlar.
Idag bytte och pusslade vi med skidorna, eftersom funparken skördat offer. Sonens trasiga skidbrätte satte ner humöret på den stackarn, och det blev aningen surt när han blev anvisad mammas skidor, men det löste sig när jag döpte om honom till Weissmuller. Johnny Weissmuller, den äkta filmtarzan.
Jag vet inte om det var anspelningen på Tarzan som roade honom, men det blev bättre med humöret efter några barnsliga stunder i liften.....med Maisbuller....Bajsmuller....Johnny Mullbajser...så lite det behövs ibland.... Jag tyckte det lät väldigt roligt...
Men dotterns skidor fick vi män inte låna!...Var de för komplicerade att hantera? För tuffa? För snygga? Säkert...eller så vet hon hur fantastiskt häftigt vi kan åka! Hoppa och ta djävulska risker, köra över varandras laggar...rätt ut i skogen, och stunts.....i liften. Okej. De är som nya, så hon får bestämma till fullo.
Jag fortsätter att åka med det gamla par som jag ärvde av henne förut. Och jag fattar varför de blev mina, men jag anser fortfarande att utseendet inte betyder så mycket. Men däremot längden!
Det är en satans tur att jag har rätta längden. Nu kom jag på det, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar