torsdag 25 mars 2010

Fredag i sikte

"I morgon är det fredag, och då får man kasta saker på varandra".
Om man inte kommer på något annat sätt att muntra upp arbetskamraterna, så kan man slänga nåt skit bara. Jag kastar till exempel någon liten plastförskruvning eller en bit kabelhölje på någon arbetssam kollega, och så djupt försjunken i mitt arbete, som bara jag kan vara....blir jag omöjligen ertappad eller misstänkt. Det är som sten, mitt pokerfejs.....och tur är väl det. Att kasta saker är inte att leka med. Det kan vara barnsligt, till och med. Usch...sådant vill man inte ertappas med...
När det dimper ner en bit avklipp eller annat skräp på ens plats, känner man sig i varje fall uppmärksammad. De ser då en. Oavsett varför, så kontaktar de en med lite skräpkastning.
Eller så bommade helt enkelt någon sopkärlet.....troligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar