fredag 12 mars 2010

Valsmusik

Det infinner sig ett speciellt lugn på jobbet de sista fredagstimmarna. Det är inget onaturligt att det blir tystare vartefter folket flexar ut och gör helg. Kvar sitter till slut bara några konstiga prickar och snurrar ihop någon ytterligare grej innan helgen tar kommandot. Men stackars oss, då..
Det finns olika sätt att varva ner, men jag är rätt klar över att jag inte skall stressa, för att hinna att komma hem och koppla av. Då kan jag lika gärna pula på en stund till och komma hem med ekipaget i balans. Jag brukar kunna filosofera och titta till lite in i skallen, efter de händelser som varit i veckan. En variant av kvalitetstid.
Under kvalitetstid pillar man inte med de värsta utmaningarna. Då gör man något rutinartat arbete, snabbt och enkelt, och hoppar över det krångligaste. Sedan kan vi tvätta av lortlabbarna och göra helg.

Vilken lirare jag har en våning upp! Rosa på bal, är en alldeles perfekt trumpetlåt. Jag kan vänta med att äta, när det kommer så sköna toner genom trapphuset. Det nya trumpetmunstycket blir säkert bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar