söndag 21 juni 2009

Euro

Vänder det nu? Inte riktig full värme än, men en fullt godkänd sommardag. Jag blev nästan lite bländad av lampan idag. Ovant med riktig varm sol, men efterlängtat.
Jag bar på förmiddagen dessutom på något besvär i öronen, som yttrade sig som irriterande huvudvärk allt eftersom. Men jag får konsultera den egna avhandlingen om huvudvärk som jag gjorde tidigare i vår, och kanske hitta orsak och bot. Kanske man kan skratta bort den? Bara inte någon annan då får skallvärk av irritation, så borde det vara det bästa medlet. Jag provar.
Tidig uppstigning i morgon. Trumpetaren avreser vid femtiden till Danmark och vidare till Tyskland för spelningar med BUO på diverse blåsarangemang, i drygt en vecka. Vad lugnt det blir här hemma! Både han och trumpeten på resa! Det måste utnyttjas på något bra sätt. Ja, vi får väl slamra på efter eget tycke, nu när vi bestämmer själva under några dagar.
Det kommer dock att bli en skön känsla, när den efterlängtade grabben kommer hem. Kanske jag har sett fram mot den här resan, mer än han själv? För jag tror verkligen att det blir en höjdare för honom, även om han kanske inte riktigt kan föreställa sig hur det är, där på resa i Europa. Och att det går bra med det mesta under resan, är jag övertygad om. Helt lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar