onsdag 3 juni 2009

Rörverket står pall

Det var mycket nyss. Vägföreningen skulle ha sitt, och ungdomen sitt. Jag glömde bort att jag skulle ha mitt bara. Sen var det försent att minnas det jag glömt. Vadå?
Jag fick en del uträttat nyss. Nu är det bara att vänta på att det kommer samtidigt sen, som på en beställning. Inte sega, utan allt direkt i en hög!
"-Kan jag få beställa! En röra, tack. Medium."
Lite röra tål jag. Röran tar jag itu med senare. Då tar jag en sak i taget.
Vad det kan hända saker ibland. Helt plötsligt kan det bli rörande. Eller rörigt. Eller solklart och glasklart. Kanske matt?
Små snörändar att dra i. Får man något napp? Vinst varje gång! Fiskdamm nästan.
Det kryper i kroppen. Måste röra på mig. Måste hitta vilan nu. Det går ju så bra, och det är tur.

4 kommentarer:

  1. Det var ett jefla fint skithus! Vars är det beläget?

    SvaraRadera
  2. Snodde bilden från deras hemsida, för min egen dassbild var sämre, alltså Vandrarhemmet vid Brådtomslussen som jag har lite bilder från här på bloggen, efter sommaren som var. En pärla, vid Götakanal lite öster om Norsholm, där kanalen och E-fyran korsar varandra. Ett fåtal bäddar i små fina, fräscha gamla..."uthus", med spisplatta och vattenkran ute.Camping fanns det med: area ca 8x6 meter!

    SvaraRadera
  3. Det blev poesi av alltihop idag!

    Och vilket fintet dass!

    SvaraRadera
  4. Jamen det var så rörigt så jag skrev lite rörigt med flit. Men se ovan, det fixar sig bra.

    SvaraRadera