torsdag 4 juni 2009

Tåfjuttar

Var lite bortfintad av allt som ramlade omkring i början på veckan. Det blev väl mycket av det "goda". Men det har lugnat sig nu. Det hamnade på nåt vis i de rätta lådorna, eller skickades med rätta adresserna. Eller så tog jag bara till lite deeeleeeeteeee. Det poppar väl till och ramlar fram en del av det, men so what? Den dagen.
Ibland måste man bara bort med en del av listan. En lång lista med måsten är inte bra! Ingen tackar en för att man sliter ut sig. Går ner sig. Bränner ner sig. Inte ens de som man tror att man hjälper. Hellre än att få hjälp, så vill nog de att man mår bra istället. Det är min filosofi. Därför bestämmer jag själv, om jag skall ha dåligt samvete för att jag inte alltid orkar med andras självklara stressaktiviteter. I teorin, och mer och mer i praktiken.
Men det släppte av, trycket, men lite trött blev jag av att ha för mycket att fixa, medan annat nyttigt blev ogjort. Dessutom är det förkylningsintro av normalslag. Seg, öm i nacken, och husken. Men det bryr jag mej sällan om. Det går alltid över. Och jag har inte varit hemma från arbetet på grund av sådan åkomma, en endaste dag, sedan augusti -07. Jag är mycket mer tacksam för det, än skrytsam. Om det tror ni som ni vill, som vanligt.
Jag skall få må bra någon vecka till på arbetet, blev jag informerad om idag. Tre veckor till. Vilket fjuttande! Men okej då. Jag offrar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar