lördag 20 juni 2009

Som det faller sig

Nu sparade jag pengar igen! Jippie! Varje gång jag snaggar av det, så får jag trösta mej med, att det blir i varje fall billigt. Ju oftare jag snaggar mej, ju mer spar jag. Det är bra. Matte, förstår ni.
Sådär varannan dag skrubbar jag av det med maskin, både hår och skäggstubb. Lika kort överallt. Ja, jag vet. Nästan lika. Skulle man gå till herr Frisör för att göra det, så skulle man bli ruinerad. Men det går liksom inte att spara längd heller, bara för ekonomin. Det skulle se ännu jävligare och ojämnare ut. Nu ser det mer ut som någon jäkla kivi, möjligen krusbär, men det får man ta. Jag själv har säkert minsta problemet med vilken frissa jag passar bäst i, eller minst illa i. Det har bara med mognad att göra.
Får väl snart göra om det ändå. Då är det långt igen. Säkert ett par millimeter om tre dagar. Kanske jag gör småflätor en dag. Nä, det har jag för tjocka fingrar för.

3 kommentarer:

  1. visst finns det lite håriga krusbär? lite strävhåriga nästan? dumt egentligen.
    men smart att klippa sig/raka sig hemma. man ska inte hålla på så mycket med å välja frisyrer. tänk att det finns så mången som lägger ut 1000-lappen varje månad på lite piff och färgstänk! helt otroligt egentligen.

    härliga utemöbler! skönt gung i dom där!

    SvaraRadera
  2. ... lika enkelt och billigt att låta bli att klippa. Blir det inte kallt?

    SvaraRadera
  3. Vi har faktiskt auktionsfynd tillverkade i Arbrå, du mamman. Samma sorts kan man säga, ett par andra bra stolar med gung!Och Björn retsticka: kallt, eller kalt? Det är det fläckvis ändå, utan frisör. Men ärligt:De som sett mej vet att det inte var mina testar på golvet på bilden. De yngre har kvar hårväxten och kan lämna så mycket efter sig, inte jag.

    SvaraRadera