torsdag 25 juni 2009

Repat

Idag låg jag en stund i hängmattan, medan tvättmaskinen gick färdigt. Det var just så skönt som det skall vara. Och hängmattan höll.
Man kan spela på repen vid huvudändan. När man ligger där och trycker, blir det ibland en liten melodi på de spända repsträngarna, anpassad till de toner som finns. Lite matta toner visserligen, men det passar där bakom humlestörarna. Instrumentet skulle kunna heta liggbas. Medioker resonans, men ligger rätt i tiden.
Sen så skall vi ut och bränna grannbaracken! Eller, så skall vi i morgon ha firmans sommarfest !!! Och bränna ut oss totalt med brännboll och mat. Eller omvänt.
Det är bra att prata lite skit med kollegor under mer avspända former. Jag lovar att jag inte skall slåss med bollträn sådär mitt i maten. Jag skall mer ägna mej åt att hugga in, med kniv och gaffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar