onsdag 17 juni 2009

Pigg som en gris

Dagen upparbetades i små bitar i lagom takt. Bitar att spara lite här och där i minnet. Trots ytterst lite sömn inatt, var det som en glad turbo hela dagen. Tills efter kvällsmaten.
Men det blev ingen kvällsmat heller....? Glömde bara bort den och somnade till lite här och där, nöjd och belåten. Men fikade lite lagom mellan nickandet. Vad lagom bra det kan kännas mellan varven. Mellan högtrycken. Lågtryck är väl inte så kul, men det som är lagom, det är bäst i längden. Lagoma variationer.
Just nu har jag en lagom bra uppåtvariation som gärna får plana ut på den här nivån. Lagom för mycket att göra, lagom med glädjeämnen, utan att bli bortskämd.
Bortskämda ena är jag inte särskilt avundsjuka på. Jag får trösta och stötta dem på nåt vis, om de har det jobbigt. Vad många lagom jag skrev i dag. Nästan lagom för mycket sånt. Tjatiga jag!

2 kommentarer: