söndag 14 juni 2009

Kan man passa på att städa

Jag ställer mig frågande. Men jag utelämnade frågetecknet.
Skall jag utnyttja sommardagen till att "göra nytta" eller göra nytta?
Tanken har förespeglat mej, om än flyktigt, att man kanske borde göra nåt nyttigt medan det spöar ner. Men det är svårt att komma till skott. Vad var det som var nyttigt igår, precis då jag funderade på det? Inte kommer jag på det nu såklart. Totalt borta.
Vilket hästminne man har till att lagra sådana nyttigheter:) Ärligt talat så försökte jag inte ens igår, för idag har man en annan blick. Andra visioner. Ja, visioner som kommer lite senare på en sådan här dag. Ungefär vid kvällstid, när man kan planera lite för nästa dag.
Jag skall även bestämma hur jag bättre skall minnas min planering, så att det inte blir bortglömt, allt nyttigt som jag skulle göra.
Pass på städning! Jag har bra beredskap för försommarväder. Det skall gå långt innan jag bryter ihop och börjar städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar