söndag 14 juni 2009

Ordskred

Var neröver på eftermiddan. Neröver, åt stan.
Tar om det från början!
Jag åkte in till staden i ett ärende idag, den blöta lilla.... staden, med ett blött fult grusigt ...torg? Det kändes ynkligt att läsa den meningen, men det var en ynklig syn, en så blöt söndag.
Men det var eländigt vad det var surt. Och det var nästan som att fara motströms hem. Vatten forsar, och i varje fall finns det vatten på vägen så det räcker. Men det var bara rent fysiskt det var motström. Hellre hem än neröver. Japp. Neröver.
Om jag säger att jag åker neröver, så behöver jag knappast förklara mer. Det är självklart däråt jag ska. Och sen oppöver. Hemöver.
Här ugglar man sådana dagar, då det är sexigt väder. 6.6 grader var det nyss. I skuggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar