torsdag 11 juni 2009

Kinderkoenigsegg

Överraskning och leksak i ett! Men att köpa Saab, var en väldigt skaplig överraskning! Men Norman verkar ha pengar över ännu.
Alltså så måste det snabbt hittas ett bra objekt att köpa. För Norskens pengar. Vad skall jag satsa på? Jag har tillverkat lite av varje, i all enkelhet, men nu kanske det är läge att nyttja något av det som samlar damm.
Jag tillverkade en tandemcykel en gång. Med den i botten kanske det går att köpa Monark och Crescent. Åtminstone Kroon i Vansbro. Kan Normännen nappa på det? Ja, men de är ju just Norrmän. Lätt.
Eller så skall man göra en riktig kanonaffär. Bofors verkar fortfarande ha fyr i pipan. Jag har faktiskt yxat till några gevärskolvar förut. Och pilbågar som yngre. Det borde duga.
Men Vasa? Hela Vasamuséet, med båtskrälle och allt krims runt omkring. Borde gå att lura till sig det med den gamla ekan som merit. Halvrutten, ligger den där vid Hertens strand, som ett lokalt vrak.
Nä! Nu skall vi inte vara dumma här. Koenigsegg är en mycket potent och häftig bil. Jag är faktiskt imponerad av att det kunde gå att genomföra ett sådant bilprojekt. De har kämpat på bra, och envist. Frågan är bara hur det kan kombineras med Saab.
Men det kanske går att ta upp de gamla hederliga linjerna igen. Äggformad snygg retrokaross. Med syntetisk blårök för att öka mysfaktorn. Chokladbrun inredning.

4 kommentarer:

  1. tänk saab v4 med koeningseggmotor. mums

    SvaraRadera
  2. Den som vill ta över ett företag som inte gått med vinst på 15 år må ju vara lite visionär och grymt penningstinn.
    Men e dom de?

    SvaraRadera
  3. Vet inte hur Norrmännen har det i börsen, men familjen Koenigsegg verkar vilja ha lite kul saker att pyssla med. Varför inte Svenska Aeroplan AB. Jag tror det blir antingen fågel eller fisk. Inte mittemellan.

    SvaraRadera
  4. Glömde V4an: Är inte motorn lite stor? Jag är rädd för att finessen med frihjulet inte får plats, eller inte pallar, och tas bort. Det är inte snällt mot en Saab.

    SvaraRadera