söndag 17 maj 2009

Ingen fara, Malena

Bara för att jag trodde att det skulle bli som vanligt, att det skulle bli en riktig skräll, så sopade han rent. Och det kanske blev 17:e maj under tiden.
Den var verkligen en vinnarlåt redan före, men därför gissade jag att det skulle skita sig och bli tvärtemot. Hade fel som vanligt. Det blev tvärtemot mitt tvärtemot.
Tur att man bryr sig. Men jag tyckte om Estland. Hon var snäll, Estland. Och mystisk. Hon sjöng inte mystiskt, utan bra. Men låten var för lugn, och för mesig för att sopa hem det som Norges gjorde.
Island var jättebra, men jag fick ingen kontakt med henne. Tur det, för då vet ingen hur det slutat. Tyskland var riktigt ovanligt bra, för att vara Tyskland, och dessutom kunde han nästan steppa. Steppdans är inget vidare kul att titta på.
Men det var tur att de inte kom med världens bomb i Moskva. Det hade man inte pallat med. Tänk om de hade klarat av kvällen med nästan bra Engelska! Den överraskningen hade man inte klarat. Lovar. Men ryssar kan man lita på.

2 kommentarer:

  1. ja norge var bra! roligare att den vann än att Rösten skulle vunnit. den där Christer Björkman ska int unnas nå!

    kryddor? jajaja!

    SvaraRadera
  2. Visst var den skitbra! Du tror väl inte mig, men satt just och lyssnade på en låt som heter "Surface for you" (om jag stavade rätt)Det dög det med.

    SvaraRadera