söndag 3 maj 2009

Svalka på kvällskvisten

Nu är det kväller. I morgon börjar en ny intressant vecka. Regn och lite rusk verkar det börja med, men det kan behövas så att vi inte blir så bortskämda.
Sommarvärmen kommer tillbaka till dem som vill ha det. Till alla troligtvis, men det behöver inte vara så varmt hela tiden. Jag är en sådan som vill ha lite lagom sommar. Lagom variation tycker jag är bra, men inte hett hela tiden.
Hur skulle det se ut. Brunt och torrt och ingen ork till att röra på sig. Inte så konstigt att de tar siesta där nere i söder. Det är jag inte avundsjuk på. Jag tycker att det är så bra som det är här. Det kunde inte bli mer lagom. Lagom många och varierande årstider. Lagom mycket vinter. Och med en krydda av köldknäppar eller hetta ibland.
Jag tror att det perfekta paradiset inte är lika hela tiden. Det är ungefär olika hela tiden. Som klimatet här hos oss. Då borde man inte tröttna på det. Nu regnar det rätt skapligt. Fräsht.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar