lördag 16 maj 2009

Skramla Gräva Lukta

Viss tvekan rådde vid samlingen med BUO, om att trä på sig en bred blålila blank banderoll, och därefter skramla med bössan längs marchvägen idag. Uffe den tuffingen, var lite vit om nosen ett tag, och vi spånade på, om det var vi som skulle paradera, eller dom andra färggranna. Och blåsigt var det, men jag har hellre den banderollen, flaxande runt mig, än klänning, det är säkert.
Det blev faktiskt lite kulor till BUO, även om det var glest med folk idag. Däremot var det några besökare här från annan ort, men jag vet inte om det kom nåt bidrag därifrån, eftersom vi snodde Hellmyrs av dem.
Idag grävde jag upp lite överflödigt i landet, och passade då på att sätta ned delar av det i några kärl. Kanske det passar åt någon, dessa fyra olika kryddor. Det verkar inte gå att ta död på dem här, så då får jag väl gräva bort istället, och minska in.
Gröna fingrar har jag inte, men det doftar grönt länge av dem idag. Och potatisen som skall gro ett tag till, har jag ställt ut så att den får sola sig. Den är knallröd i vanliga fall, men skall gärna bli lite grön och fin innan sättningen. Det skall ske först när jorden är varm, för det lönar sig aldrig att vara för bråttom. Då stoppar den bara upp istället. Astrix heter den, en särdeles bra potatis på alla sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar