måndag 18 maj 2009

Lite halvmatt bara

Vad det är spännande. Man vet inte vad motståndarens nästa drag skall bli. Shack är ett svårt spel, så därför ger jag mej inte på det.
Men livet självt borde vara jämförbart? Planera, förutse, bedöma, göra drag, ta risker, fega, gasa.
Men det är väl en jädrans skillnad egentligen. Otrolig stor skillnad! Problemet är att det inte är givna regler som i shack. Vad som helst kan hända. Vill det så vill det. Blir det så blir det. Man försöker nog att styra så gott det går , men det andra som kommer överraskande, positivt eller negativt, är svårare att påverka.
Det är så svårt att komma på vad som skall kunna påverka sakerna. Det som kan hjälpa nån till att ta rätt beslut, kanske inte funkar för alla. Eller vid en senare tidpunkt.
Vilket sabla lotteri det kan vara ibland, eller otur säger nån. Men jag försöker att hitta små öppningar till att bättra på chanserna. Det känns bättre då, att verkligen ha försökt, än att ha suttit med armar i kors.
Men livet är spännande. Allt kan hända. Jag tror att jag skall köpa en lott ändå.
Men tänk vad mycket folk det blev hos oss samtidigt ikväll. Det nästan körde ihop sig lite i röran här ikväll, med grannar och annat löst folk:). Det gillar jag verkligen. Sånt skall man inte kunna påverka alls!

2 kommentarer:

  1. Tackar och bockar! Goa grejer!

    SvaraRadera
  2. Kaninmor:) Ätit rent redan...Börjar varva ner efter tumultet med junioren nu. Hög volym ikväll rensar knoppen!

    SvaraRadera