onsdag 13 maj 2009

Klubbad

Efter kvällsmaten kom stora klubban. Det känns lite som helg även om det bara är mitt i veckan. Ett antal intensiva och spännande dagar och kvällar tar ut sin rätt. Fullmåne har det varit och det bidrar lite, men inte så mycket den här gången.
Och det var en skön resa hem från arbetet, eftersom det blev förlängd anställning. Visserligen kort tid framåt, men så är det nuförtiden och det kan jag inte påverka direkt. Det är bara att försöka härda ut, dessa jobbiga övergångsperioder, så blir det lugnare ett tag igen. Några veckor.
Och förhoppningsvis kommer kurvor som börjar peka lite uppåt, men när, det vet just ingen. Det är bara att själv försöka att peka uppåt. Skapa bra kurvor så gott man kan. Bra förhoppningar och optimism i lagom dos. Det försöker jag göra lite hela tiden och håller på precis just nu med det. Och nu. Och en stund till.
Idag fck jag höra att det summit en bäver nere i viken vid storstenen. Den fortsatte förbi udden och nedåt sjön. Om den är bosatt eller på genomresa vet väl ingen kanske, men jag skall kolla lite om jag ser några spår senare nån dag.
Det är rätt lätt att se om de försöker att bli bofasta, för alltid är det något träd som står och lutar då. Tänk om stora aspen vid garaget står och lutar en morgon när man skall till jobbet. Då blir man kanske inte lika glad över bävrar. Annars är det roliga djur, och det är bara att fråga Fisken om hur roliga de är.
Och bävrar är otroliga optimister. Tänk att en bäver kan tro att det går att dämma av en älv! Och sen verkligen försöker! Men vem vet, det kanske skulle kunna lyckas om den fick hålla på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar