söndag 26 juli 2009

116 gamla hästar

Det luktar bränt gummi ännu, och det sitter kvar högt uppe i näsan. Vi stod fel i vind ikväll, och drog i oss lagom tjock rökig cruisingarom. Men det var något avslaget över det hela tycker jag. Inte riktigt som ifjol, men det blir kanske annat drag senare i sommar, om det nu blir cruising någon mer gång i år. Jag har inte full koll på detta. Åker i min Volvo 745 bara......

Jag körde lugnt och sansat hemåt. Det var bara några små ryckningar i foten, men det var inget jag inte kunde bemästra. Har för övrigt inget att bevisa inför publik heller, så det lämnar jag till andra. Dessutom skulle det ha verkat väldigt konstigt om jag ställt mej och varvat upp den vid viadukten. Och skuttat iväg lite lustigt. Helt plötsligt hade folk legat, tryckta mot golvet i min bil.
Därför åkte vi lugnt hemåt, genom förorten och bort från civilisationen, på den röda nybelagda vägen. Vi svängde in på byvägen och rullade lätt neråt backen, men vid infarten till vår gård stannade tiden upp. Jag kände vibbarna från yngre generationer, och från förr.
I går på eftermiddagen fixade jag gårdsplanen, genom att kantskära, kratta grus och stå i. Krattade grus och justerade och rensade bort ogräs så svetten rann i floder. Det blev fint och slätt, och småtrevligt.
Jag skall kratta igen de två djupa spåren som blev till sent igår kväll. Det blir det första jag gör i morgon. Det går så lätt.

2 kommentarer:

  1. Ja ha man fastade på bild i alla fall. Tur att man va skötsam då :-) Håller med, det dog ut ganska snabbt...men polisen var ju överallt kan ju ha bidragit till lugnet :-( Barnen ville ju se MASSOR av gummi så dom var lite besvikna.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med barnen. Man får vara barnslig när det passar. Det blev hemma på gårdsplan det bröt ut sen. Volvo:(

    SvaraRadera