tisdag 28 juli 2009

Mindre sanningar

Nämen, nu börjar det bli dags att göra någonting. Man kan inte bara vara ledig hela tiden, även om det är det viktigaste. Kravlöst och fritt skall det vara, så långt det är möjligt. Inte så lätt alla gånger när omgivningen finns med i bilden. Nu var jag inte negativ mot "omgivningen", utan mer mot min förmåga att anpassa mig själv. Och omgivningen kan faktiskt ha nån bra idé ibland.....Jag skall hänga på. Lovar.
Tja, vad skulle det kunna vara som kan fånga mitt intresse? Båtbygge har jag nämnt, men inte kommit igång med än. Inte så viktigt heller, att det precis på dagen blir av, men det skulle vara ett bra far-son projekt.
Det blir troligtvis ett projekt inför nästa säsong, känns det som. Jag är en jävel på att vela och fundera när det skall konstrueras sådant. Krångla för att förenkla, är lite av ett motto. Men när jag väl kommer igång så brukar det alltid bli någonting av det. Det är en liten tröst.

Nu är jag inne på andra halvan av semestern och det har varit lite väl slött, och då menar jag mest fysiskt. Det är inte direkt så att konditionen har förbättrats under sommaren, men det går att rätta till, om jag bara tänker till i de banorna. Numer kan man inte leva på gamla meriter, utan det måste underhållas mer regelbundet märker jag.
Fan vad jobbigt det lät! Måste börja bli mycket mer positiv. Skärpning nu, surskalle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar