torsdag 9 juli 2009

En dag en dag endag endagendagidag

Det återstår att arbeta en dag före semestern. Sedan fortsätter givetvis regnandet, men troligen avlöst av snö. Strömlöst i tre veckor, och hemvärnet kör med bandvagnar och räddar befolkningen. Vägen tjälar ihop, på en ny plats, bortspolad sedan tidigare. Vi går ut sammanbundna av rep, för att inte kastas omkull och tappa orienteringen på tomten. Helt perfekt! Semester i en månad.

Jag tror att det blir en bra ledighet. Jag skall försöka att göra någonting annorlunda. Men jag har inte bestämt eller tänkt på vad det skulle kunna vara. Det kanske skulle kunna vara bra med lite oväntad inspiration, några bra ideer som bara ramlar in.

Den enda tanken som jag snuddat vid, är att försöka att yxa till en eka, för den gamla kommer jag inte att ro en meter till. Den har lagts till vila sedan något år, och skall bara få en sista uppgift. Den bästa ekan jag rott, skall givetvis mätas upp. Det gjordes inte den gången jag byggde den, utan formen blev till mest på fri hand, utan dokumentation. Det kanske är då det blir som bäst?
Men vi får se hur det blir med båtbygget. Jag skulle ju vilja bygga någon kanot till också, alltså någon annan modell som variation till de tre som redan finns. Det behövs säkert någon till, både mindre som större, slankare eller lasttåligare. Det går att hitta på en del ursäkter för att få tillfredsställa sådana verkliga och viktiga behov.

5 kommentarer:

  1. Jag har en 2 hk Yamaha, men ingen båt att ha den på!

    SvaraRadera
  2. Och jag har en 4hk, givetvis Yamaha. Ingen båt heller....140 meter till sjön... Men jag kan nog snickra lite än:)SEMESTER! Började nyss.

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns som att man vunnit nåt...Det behövs lite ledigt nu, även om det är kul på arbetet. Provade att sova i soffan nyss:)

    SvaraRadera
  4. Glömde ...
    Trevlig semester.

    SvaraRadera