lördag 11 juli 2009

Naggad i kanten

Det är lite molnigt men jag skymtade månen mellan varven. Var den inte lite naggad i kanten nu? Fullmåne är inte att leka med vissa gånger. Jag kände av den nu med, i veckan, men inte så mycket. Och det utan att jag sett den. Inte förrän nyss. Jag är lite som vattnet. Flyter och dras med.
Det är inte alla dagar som man hör ljuden från metropolen Kilafors. Men ikväll hördes det rejält här hemifrån, fast det blåste i träden. Nu har de ett uppehåll i regnandet, så då kan de hålla på som sjutton. Utan regnrock, men absolut med stövlar. Och höga skaft kan inte vara fel.

3 kommentarer:

  1. Spännande det där, att vissa känner av fullmånen. Har du någon teori?

    Kör dom nån gyttjebrottning tro?

    SvaraRadera
  2. Bara dragningskraften som ändras, precis som vanligt tidvatten. Visst måste vi vara så känsliga så att vi kan må olika i olika gravitation? Det tror jag. Inget konstigt, med andra ord. Fler förslag?

    SvaraRadera
  3. Glömde leran ett tag. Men herregud! Och jag är inte religiös av mej. Hur kan det bli så väldigt geggigt så fort? Men jag skrattar åt bilar på små gräsöar...

    SvaraRadera