tisdag 7 juli 2009

Tre lätta pass

Kan det vara bara tre dagar kvar? Och sen ledigt, sommar och sånt? Varför inte! Men det känns ovant.
Gick liksom inte mentalt att planera riktigt inför det här. Kunde inte, men ville inte heller, oavsett. Man tar det som det blir några dagar först. Sedan planering, panik, dagar som rinner! Nej, skojar bara. Det blir inte så, jag lovar. Det blir saker som blir ogjorda, visst, men vem har lovat det? Inte jag.

Alltså! Inget blir ogjort. Jag hinner med allt, för det har jag bestämt. Det är det enda som jag planerat.
Jag lovar sällan så mycket på allvar. Jag inser min kapacitet inom området, och blir inte helt besviken om det nyttjas bort dagar i lättja. Och nyttjas till kvalitet. Det är alldeles för viktigt med semester för att lägga dagar på alternativarbete eller stress. Jag skall göra ett verkligt hårt arbete, avseende vila och laddning. Svettigt, men skönt efteråt. Som att plåga sig i en bastu.
Om man slöar till på fel sätt, mentalt, så kanske man råkar glömma sig, och råkar göra något riktigt ansträngande. Tvi för sånt. Kan dessutom vara farligt vanebildande. Inte bra alls...Skärpan, skärpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar