måndag 13 juli 2009

Blöttigräsetblues

"Det är Måndag morgon, och mitt huvud känns så" ......lätt! Jo, jag sa, det är Måndag morgon, och mitt huvud känns så......
Det blir ingen blues om tungt huvud och elände idag heller. Nu skall jag prova en första semesterdag. Jag fyller på med något eftersom. Från första änden på den här dagen.

Det blir nästan genast ett besök på stan, det vet jag bestämt. Skjutsning som vanligt, efter lite frukost. Den har jag inte ätit ännu, men nu rasslar det lite i trappan och på toan. Det blir frukostsällskap tror jag. Ovanligt tidigt kommer de upp, för att vara lov. Ja, det skall ju sommarjobbas. Spelas på stan från lunch och en bit in på eftermiddagen.
Vilket otroligt bra sommarjobb! Spela med kompisar och göra det som faller dem in, inom vissa gränser naturligtvis, men ändå. Har en känsla av att det blir lite skurigt under veckan, men musik blir det säkert i gatuhörnen. Jag kommer att höra lite repriser. Om det duger att lyssna på, vill säga.....
Jaha? Och mer...?.......Men ingen aning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar