onsdag 1 juli 2009

Spänning urladdning tra la la

Åskan gick, och det kom en par efterlängtade skurar. Det var nu på eftermiddagen, när jag just kommit hem från värmen i kabelverkstan. Nu är det skönare, och svalare, ett tag.
Sådan här framförhållning var det länge sedan jag hade. Anställningen blir förlängt med en månad till, och det beskedet var efterlängtat, trots att det är ett enda hattande, i och med korttidsanställning. Det blir dock en period av lugn över den behövliga sommarledigheten. Det skapar arbetsro, och det går att ladda batterin mycket effektivare.
Men först arbeta nästa vecka, och sedan ledigt i fyra! Och vilken skillnad att få veta det nu, jämfört med att få hasa runt knappt halvledig. Beredd, eller på gång att förbereda sig på, alla möjliga alternativ. Det är största möjliga skillnad. Det vet gruppchefen så väl. Snudd på VM-guld!
Nu skall jag gå och äta en särdeles god kvällsmat, innan det börjar övergå till fjäsk. Jag kanske skriver något elakt sedan som omväxling, men jag tvivlar...Vad skulle det kunna handla om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar