torsdag 17 september 2009

Deltagänget på villande mo

Det är bara så att jag minns hur det var den gången när vi skulle plocka lingon till skolsylten. Visst fanns det bär på berget bakom skolan. Och visst hade jag en korg som var grön. Och visst hade jag en bärplockare. Men det var inte kul. Slavarbete! Och det var roligare att göra annat, som tex. att kasta kottar eller att undersöka en stubbe.
Jag mindes först lite fel om när det var, men det var helt säkert i andra klass, inte i första. Det var då vi hade en yngre, vacker fröken, och det var hon som sa till mej att jag skulle plocka bär istället för att leka. Det gjorde inget att en så snygg fröken sa åt mej, och det var säkert helt verkningslöst vad gäller lingonen.

3 kommentarer:

  1. roligt å se lite bilder! :D lille pär plockade lingon i skogen

    SvaraRadera
  2. Minns att det inte blev mycket i korgen. 7-8 år var man:) Men den fröken var fin...

    SvaraRadera
  3. hehe nää.. kan tänka mej dä, låg väl nått ynkligt litet lingon.. jaa :)

    SvaraRadera