torsdag 10 september 2009

Fyra i tolv

Nej, ingen mangel för hel...!
Jag fördelade lingonen i några cc-lådor så länge och ställde dem svalt. Det var en grej till som jag förvisade till framtiden. Men som så mycket annat: De håller sig ett tag. Och det gör jag med.
Tacksam för att folk bryr sig om en! Tror inte det kan bli tjatigt...men såna där tips och peppning är ju så bra. Jag försöker själv med det, så gott jag nu kan. Jag skickar tips när det dyker upp nåt, även med risk att få konkurrens från någon kompis, om ett ynka ledigt jobb.
Jag tror att det är några kompisar som ser sej om efter nåt nytt nu. Lite irriterande att tänka på dem i den situationen. Jag tänkte ju på de flesta som arbetskamrater...Det var där jag ville ha dem, och tänka på dem så. Helst.
Men men. Det ändras och vrider till sig. Gnisslar vidare och bråkar. Och rätt som det är, när det ser som tuffast ut, har man nått fram till den lilla kiosken.
-Ursäkta, kan ni kolla om det är nåt på den lotten? Det verkar som att ....
Men man måste..få ha drömmar! ...Skall ha? Om storvinster och flyt. Lyckiga gatan. Rosa skimmer. Ung på nytt. Fast och bra...Jobb menar jag.. inte bara hull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar