lördag 19 september 2009

Penta på mina fem fingrar

Den där klädställningen måste bort! Nu får jag krypa runt på golvet och trassla med sladdar under en rad med kläder på en stång. Det är inte konstigt att det har blivit så sällan på sista tiden.
Det passade bra att kräma på lite nyss, eftersom det var lugnt och fridfullt i stugan och jag samtidigt behövde skaka om i skallen. Ett av sätten att ta bort en lindrig huvudärk kan vara just något sådant. Något intensivt, som att i ensamhet dra på lite extra med elgitarr. Nu mår jag bättre i roten, men hörseln....
Meningen var visst att undertecknad gitarrist skulle förära svärmor ett besök, men drabbades då av ett synnerligen lägligt anfall av huvudvärkpåriktigt. Det kan ju efter tv-reklamen i samma ämne, inte längre ifrågasättas riktigheten i en viss hvudvärk, och därför kan man alltid hänvisa till den, utan att ifrågasättas. Gissar jag...men det kommer väl fram sen hur trovärdig man anses vara..
Och efter ett kort intensivt spelande, så är den passande huvudvärken nu borta!
Om jag sen tänker för intensivt på varför det låter som det gör, kan huvudvärken genast komma tillbaka. Därför funderar jag inte så mycket på min teknik. Jag har övat för lite bara. Det som eventuellt gör att det låter lite som musik ibland måste helt tillskrivas min talang. Så ser jag på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar