onsdag 16 september 2009

Flott

Det är dags för en träff med positivkonsulten i morgon. Jag tror att om vi skulle tävla lite i positivism så vann hon lätt. Å andra sidan är det ju en större del av hennes yrke att vara så positiv. Det har ju inte riktigt varit ett krav på mej och kollegor, att vara överdrivet positiva.
Men ändå har det funkat förvånansvärt bra, och det har fixat sig utan hjälp uppifrån. Inte så att man blev direkt positiv till arbetet på slutet.....utan att det kändes som ett bättre och bättre gäng. Och det är jag glad för att jag fick vara med om. Men jag tycker ändå att vi....ni skulle ha varit värda lite len smörja i det maskineriet. ....Vi.
Nu känns det som att sammansvetsningen, det som jag kände på slutet, bara kom till på grund av bra inställning från alla på golvet, och de verkliga omständigheterna. Inte från höga vederbörandes smörjkanna. Den var verkligen droppfri.
Jag kommer att möta minst en positiv människa i morgon. Jag hoppas att ni andra möter fler, för jag vet att de finns där. Och så ska det va lite smörj så att det går lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar