onsdag 9 september 2009

Tre pinnar igen

Det kan knappast betecknas som högklassigt att vinna mot Malta tack vare ett självmål. Det blir för mycket lotteri av fotboll om man inte kan göra mål själv, och nu har lotten fallit väl ut två gånger i rad.
Nästa gång måste det till egen kraft, för det kan inte funka med hjälp av tur hur länge som helst. Jag skall försöka att tänka på det framöver. Rejäla tag över hela plan och bestämda avslut.
Jag kan säga det direkt: Fredagen föddes i en bubbla, där jag redan var. Totalt borta i en bubbelfilm och nära att kräkas! Nu pratar jag inte symboler utan verklighet. Sista dagen på stället och samtidigt vara med i allt annat! Det blev väldigt mycket för mycket. Tack bubblan. Det höll ända hem.
Nu håller jag på att städa upp. Det är inte så lätt som folk tror att röja efter festen. Ser man min släta figur så får man tro att det kan vara lätt, men jag har mest rynkor och skrymslen inuti. Där städar jag intensivt. Jag hittar så mycket roligt så det tar tid med mej.
Fastnar i det..slänga?..bra att ha?...ge bort? Sortera tillbaka.
Jag skall fortsätta att dela med mej av sånt som kan vara till nytta. Eller bara nöje. Jag bjussar på det.
Skiten? Var slänger man den? Kan man bara göra det, eller trampar man där sen?
Hur skall man städa på bästa sätt egentligen? .......Jag skulle vilja skratta medan jag städar. Det är väl bevisat att det är bra? .....Bim?
Nu skrattar jag en stund på prov. Borta Bubbla? Japp!
Jag är glad att jag är ärlig, surrig, och modig. Jag vågar bjuda in mej själv, och kan skratta åt mej själv. Jag känner mej själv så pass att jag lätt hittar nyheter om mej själv, som jag inte ännu hunnit att läsa. Och jag kan läsa dem för nästan vem som helst. Ibland är det en enkel text, och ibland får man väga sina ord, men med ett spår av en glimt i ögat. Idag har det varit bara enkla ord, rakt av. Det var många som fick beröm idag, med lätta ord. En bra dag. Inte nån jädrans bubbla med imma och skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar