söndag 13 september 2009

Småstadsliv

På Svt 1 började nyss en psykologisk thriller med namnet "Mannen under trappan". Konstig historia i inledningen, med konstiga avloppsrör och sådant. Jag ägnade mej egentligen åt andra tankar och jag vaknade till först när det började låta välbekant i bakgrunden. Trummor och trumpeter hördes i en scen och jag kände igen det!
Och där i bild kom mycket riktigt BUO och tutade. Mannen i huvudrollen gick, som den kommunanställde han var i serien, sedan in på Vårt Stadshus och tog en fika i cafeterian. Men jag undrar om det invändiga var filmat någon annanstans. Det skulle ha varit mycket mer folk där och fikat om det varit i vårt stadshus. Och så skulle de säkert ha pekat mot kameran, eller nåt liknande.
Det finns ett svagt minne om att det har spelats in nåt vid stadshuset för ett tag sedan. Jag tror att de har lånat sessionssalen till och med. Det kanske kommer fler scener härifrån så jag skall kolla lite bättre sen. Det är väl alltid kul att komma på kartan, utan att för den skull bygga om stadsdelar till öknar eller fula gallerior. Fast det kanske också är något slags psykologisk thriller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar