tisdag 8 september 2009

Fantastiskt!

Och något nytt? Vad för elände skulle vi kunna pigga upp oss med? Ta ett rejält stycke elände och skaka det genom ett såll. Alltid finns det nåt av värde att ta tillvara.
Jag vet att det inte är så kul nu! Det behöver visserligen inte vara kul direkt, men det vore önskvärt att mina vänner....och för all del ovänner, fick ha det lite....varmare och vänligare i sina hålor. Otrygg tid är det, med stormar, snålblåst och moln. Fan vad dramatiskt det blev...löjligt.
Men vi kurar ihop oss, och kurar ihop? Sätter upp ett litet skynke var. Syr ihop eller limmar en bit var. Och så håller vi lite extra i hörnen. Där får man bra tag. Så skyddar det en aning. ...löjligt igen..skiter väl jag i.
Eller så kliver vi ut och gör nåt? Vad skall jag bidra med? Nu blev jag lite ställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar