tisdag 8 september 2009

Första klass

Det finns många yrken att välja bland. Det tänker man särskilt på när det är frågan om att välja utbildning. Dagens studiebesök var verkligen lyckat och gav säkert sonen många bra svar. Jag tar för givet att han hade en hel del frågor med sig dit idag. Och svar tyckte jag att han hade fått när vi for därifrån.
Han var helt övertygad om vad som skulle bli hans grej, när vi pausade med lunch. Bred utbildning där de flesta av hans intressen finns med. Vi skall hålla honom på halstret ett tag till, plåga honom till att besöka fler ställen för att kolla fler utbildningar, men det var skönt att det blev så positivt idag. Fantastiskt trevligt och intressant på alla sätt. Vi säger nog...Ja!, men lite senare...
Jag känner till den sonen och vet ungefär vad han såg i varje hörn, bakom alla andra grejor. Intressanta verktyg till kul arbete är ett måste för att behålla, eller väcka en lust till att lära. Det behövde jag inte skriva.... Jag skulle vilja gå där själv!
Eller att jobba med ungdomar, och med så fantastiskt givande uppgifter? Ett annat yrke att välja på! Jag blir jättesugen! Men nu skall väl sonen besparas den plågan att få farsan över sig eller bara i närheten, men det skulle vara en bra grej för mej med. Pojkgrejor...säjer inte mer...

3 kommentarer:

  1. vilket ställe dåe? :)vilken utb?
    check this out, tänkte på dej! http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx?ids=1576800&o=21&k=0&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(21))i(20)a(20)sp(65)sr(1)c(300670F2)%26ps%3dlan(21)

    SvaraRadera
  2. Min grabb har ett mindre handikapp, som diagnostiserats. Det ger honom möjligheten till Gymnasiet på Ljungheden, med verkstad,fastighet, restaurang, trä, fordon eller vad han nu väljer.Fantastiskt ställe! Nästan 100% har jobb direkt efter.

    SvaraRadera
  3. Visst,bilderna kom fram sa Bengen. Hamnade i S-hamn när jag klistra in tipsadressen. Skall titta på det. Och annat..

    SvaraRadera