söndag 29 mars 2009

Fuskmåndag 12:53

Började skriva det här igår. Det är fuskigt med förberedelser, men det har aldrig hänt mej tidigare att jag pausat till nästa dag. Det korkade till sig och slog stopp igår. Karlen är inte riktigt i slag, utan det är några mellandagar. Kroppsligt eller knoppsligt?
Jag brukar annars bara slänga ner några ord, kanske en enkel fundering, och så bladdrar jag på en stund, men nu är det segare, så det har legat ord i inläggslistan sedan i går. Det är ovant, men jag är bara lite förvånad själv. Kan inte vara på topp jämt.....
Strunta i det, eller så gör jag något åt det? Jag skall kolla med min positiva sida, och struntar i minussidan ett tag. Det brukar vara bästa svaren och råden från plus. Trekantiga tips, men praktiska.
Och det praktiska svaret känns vant. Självklart gör vi något annat en stund. Uppiggande, enkelt, men gärna annorlunda. För jag vet att det inte är ett måste att nöta på, eller att alltid vara på hugget. Sega dagar finns, så jag segar på idag. Och träffar ändå säkert på en liten bra grej eller trevlig människa, och ser förhoppningsvis ut från nästa utsiktspunkt med öppna ögon.
Mellan punkterna finns det självklart lite lägre partier, och någon grop. Trampar väl lite där, på väg till nästa höjd. Men jag har skapliga skor för det.

2 kommentarer: