tisdag 3 mars 2009

Ton o Takt o Takras

Spelat och krånglat och testat och haft kul i kväll. Men man måste alltid komma till nåt beslut. För det är tonart hit och tonart dit, men rätt som det var, så bestämde vi att SÅ blir det.
Det är inte lätt att sjunga, om tonarten är fel. Förstår till och med jag. Men nu går det att öva på, lite bestämdare igen. I väntan på första spelningen.... Jaja, ni får väl tro på skojet, men häftigt stor morot! Känns som morötter fingrarna med..
Vi måste ju ha lite struktur, veta precis vad våra stela fingrar förhoppningsvis skall landa, och inte kan vi(jag) bara hoppa upp och ner hur som helst, som nån rockstar. Benskör.
Men nu känns det som att vi har någon plan i gruppen, och riktning. Det är bra att få lite ny styrning märkte vi. Positiv triangel. Jag tror han har spelat sådan!
G inte upp men C upp E bra, kan man B om D? A.
Köpte en svart liten rolig plinketiplonktappaigolvgrej för morotsfingrar, när ändå inspirationen fanns där. Nu skulle jag vilja ha lika många kanoter som jag har instrument.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar