fredag 27 mars 2009

Positivt kort

Det är Lördag i morgon. Det borde utnyttjas på något sätt. Kanske det blir några åk igen, för det är ännu perfekt vinter i skidbacken. Och den omtalade övningskörningen, den måste hållas i, även om det är tidsbrist ibland för aspiranten.
Aspirant? Låter som armsvett, nånting. Så mycket tar vi väl inte i.
Men det behövs inte så mycket intensiv planläggning inför helgen, för då missar vi det viktigaste. Det är bara Fredag i dag. Där håller vi på nu, och det är långt kvar av dagen. Någon kanske gnällde otåligt nu, men det skall inte rusa på. Måndag kommer, jag lovar.
Jag tittar mig runt och hittar saker som bara passar in just idag. För att det är bara just nu de syns. Och finns. En sak såg jag precis nu... nyss.
Tänk om jag missat det. En liten händelse, så obetydlig och fin. Och en hel samling av sådana blir rätt fina kompositioner, att kanske medverka i, eller att missa.
Rusa inte på. Allt kommer en till mötes ändå, kanske i lagom fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar