fredag 27 mars 2009

Självklart

Den blev god, och förvånad hade jag blivit annars. Det är inget skryt i det här, bara det att jag känner skapligt självförtroende i samband med matlagning. Och kul är det, att experimentera lite ibland. Idag blev det dock ett säkert kort.
Dagens fläskkött, lätt marinerade skivor, stektes som brukligt och träffade sedan ett sortiment rotfrukter från ungnen. Tror att tycke uppstod på tallriken, för det såg glatt ut. De såg ut att trivas ihop, morot, kålrot och potatis, med spridda strimlor lök. Lätt rostade med olivolja och lite salt. Yoghurt till, behöver jag inte ens nämna nu.
Självklart gillade köttet en pealing med spiskummin, lime, lite soya och faktiskt lite curry. Men det skulle ha legat i den marinaden lite längre tror jag. Eftersom jag gör sådant här lite impulsivt, så blir det lite snabbmat av det hela. Är väl inte helt fel kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar