lördag 21 mars 2009

Träskallen

Tidernas mesta samtalsämne måste vara det stora bekymret med huvudvärk. Inte så konstigt med det, för vanligare åkomma finns väl inte. Grälsjuka kanske, möjligen gubbsjuka och svartsjuka. Jag försökte komma på orsakerna till all världens huvudvärk och när jag gjort det så upprättade jag en komplett lista på dessa verifierade orsaker.
Se till att eliminera dessa faktorer så är huvudvärk ett minne blott. Sedan uppkommer en del nya orsaker till huvudvärk senare, men det får jag ta på mej, i och med min forskning i ämnet. Fastställda orsaker till huvudvärk:
Diskomusik, handboll, Chipsfrosseri, debattprogram, Chokladbrist, bloggning, Nougattrauma, Pommefritesvecka, halvsova, Julbord, stress, vätskebrist, modenycker, avgaser, badhus, datorskärmen, värmebölja, brillor, sjusovning, svetsning, fukt, brölloppsdag, kalldrag, sittställning, nästäppa, städning, sömnappné, syrebrist, micromat, allsångshäften, gaser, betongbjälklag, lathet, bekymmer, badrumsmattor, rhododendron, kräftfiske, svärföräldrar, arbetsbelysning, blomvattning, ryggproblem, bilverkstad, infektion, Kaffe, partylekar, hjortronplockning, ovänner, reklamteve, Mjölk, drunkning, oljud, påsförslutare, dansband, istappar, Julafton, myror, listor, bensin, inredning, GävleDala, svägerskor, Lättmargarin, öknar, sopor, tidsoptimister, Bert Karlsson, pollenallergi, golvknarr, foppatofflor, solbad, falsksång, Mannagrynspudding, vänsterprassel, forskning och Brunabönor.
Till listan kommer senare att läggas: Skojare, amatörhumorister, framtidscenario samt läskunnighet.

6 kommentarer:

  1. vatten är förebyggande. drick mycket och kissa mycket. då filtreras huvudvärken bort! ;)

    SvaraRadera
  2. Snabbaste pappan:) Helt rätt. Kan man bli stämd eller nåt, för forskningen?Iså fall sätter jag "stämmning" på listan med.

    SvaraRadera
  3. Fin lista! Gillade särskilt badrumsmatta.

    Läste att du också verkade gilla Lills Trubbel i fredags. Jag hade tuppskinn!

    SvaraRadera
  4. Ja, lurviga tjocka äckliga mattor. Framför WC.

    SvaraRadera
  5. hehe tack för den listan! nu ska jag försöka beta av alla och se till att jag inte gör något av det, inte samtidigt i alla fall! :)

    SvaraRadera
  6. Nä, hjortronplockning och öknar går inte ihop. Eller diskomusik och julbord.

    SvaraRadera