fredag 20 mars 2009

Trubbel

Det är så det skall låta.
Som Lill som blir bättre och bättre, med åren. Olle Adolfssons fantastiska text, har med Monica Zetterlunds tolkning av Trubbel en gjuten plats hos mig. Helt fantastiskt. Men Lill närmar sig. Och jag tror det har med ålder att göra. Det att rösten inte är lika skarp och slät, utan med tiden fått mer djup och grepp. Lite som fina rynkor, det är fränt.
Nina, vilken pipa, och ögon. Karriär som raket efter kämpaåren. Och med överallt, riktigt folkkär på ett år känns det som. Jag gillar när det är lite extra tryck för det passar henne. Måns har väl sitt kvar, men okej då, han platsar. Snällt här ikväll.
Och Kingen, 59 kilo och 157centimeter, och vad har det med saken att göra! Ja, han är bra mycket kortare än jag, närmare bestämt 13 centimeter kortare! Tro inte att jag har stora problem med att han är kort, bara för att jag skriver om det. Jag tolererar faktiskt korta personer och har inte nåt emot dem alls. Han sjunger bättre än jag till och med, fast han är så liten.
Fast erkännas skall att jag hade lite dålig koll på den kungen. Kunde inte ens placera karlen. Grop i hakan gjorde att jag snuddade vid Boppers men for vidare i tanken, men det var tji omöjligt att fixa in honom. Någonstans. Svårt med ålder på karln med. Wikipedia:Född i Sveg. Boppers osv. Filmskådespelare. USA, större än i sverige. Hakkås numera. Det var inte helt fel då, men ibland är det inte lätt ens med välbekanta ansikten. Tur att det var bara TV. Fyller 41 på tisdag.
Heja sveg. Där har dom en träbjörn, polis Ingrid, raggarkafé med andra bullar och biskvier, stora så att Robban baxnade. Och trevlig mataffär bredvid Folkan. Jag har gått in där ibland bara för att titta på grönsaker och fina rader matvaror, stora grönväxter och städning. Skinande. Åker man över älven så kan man, om man inte har höjdskräck, se djupt ner i trevligt rastplatsdass. Där var det fallhöjd!

3 kommentarer:

  1. Trubbel är en vacker sång. fast inte med håkan. Med Olle är den underbar. Kungen var ordentligt bra. Tråkigt att Mr.Måns putsat bort sin skånska. Men ibland sken den igenom. Skenet från solen hoppas vi på imorgon!

    SvaraRadera
  2. Jo visst blir det en fin dag. Har hon börjat åka skidor ännu? Hon kan hänga med till Bolle och åka barnlift med mej.

    SvaraRadera
  3. än så länge åker hon bara vagn. :) men vem vet nästa vinter :)

    SvaraRadera