tisdag 31 mars 2009

Washburn Force 3

Hittade en bortglömd sak igen. Jag beställde ju hem ett ställ till sonens trumpet, lagom till hans födelsedag. Högtidsdagen var den artonde denna månad och idag kom jag ihåg det! Det var inte så tokigt. Bara två veckor fel, och så lite kan man väl inte hänga upp sig på. Han visste ju inget ändå och han fick det idag istället.
En praktisk pryl, men som det visst går att klara sig utan. Fast vitsen är, att om trumpeten får stå uppställd på en strategisk plats, så kanske det blir spontanövat lite oftare. Det var ju min tanke, och i andra hand att bespara mässingen lite nya bucklor.
Jodå, visst var det precis vad han behövde, sa han. Fällde upp, ställde på golv, på med trumpet och stadigt blev det. Lätt gick skruven till hela fällut och fällihopmekanismen. Och så, fälla ihop den.
Och nu till det fenomenala. Hela ställningen gick att förvara inuti trumpettratten, under färd! Bara trumpetlådan att bära, och allt fick plats i den. Vilken lycka med en hand fri för junior, på buss och andra stånk och stönumbäranden. Mycket stånkande där skall ni veta, när lilla instrumentet skall förflyttas.
Men vad blev det av min idé nu då? Jo, där ligger den lilla konstruktionen stadigt nedpackad i lådan. Den var ju perfekt anpassad till denna förvaring, så varför skall den stå framme då. Dessutom är den ju direkt resklar mot musikskolan i det tillståndet. Praktisk son, som tänker så. Men att ställa ut trumpeten här hemma var typiskt nog, bara min ensamma tanke.
Nu funderar jag på att skaffa ett gitarrställ, till mig själv. Och det skall jag placera på strategisk plats, så att det blir ännu mer övat för mig med. Det är nog mest det som avgör den framtida karriären. Övning och övning.
Och jag vet att jag kommer att lyckas med detta, mitt stora mål. Att bli en riktig hejare på att.. öva.

2 kommentarer:

  1. att blir en riktig guitar hero! :)

    SvaraRadera
  2. Har nog inte sådan där hjälteambition riktigt, men tänkte på mej själv nu, med liten plastgitarr och alldeles svettig! O tänk om det inte går att sluta!

    SvaraRadera